O tym, że obecnie mamy do czynienia z rynkiem pracownika, a nie pracodawcy nie trzeba nikogo przekonywać. Osoby szukające pracy mają teraz dużo większą łatwość w znalezieniu wymarzonegp zajęcia, niż jeszcze kilka lat temu.
Z drugiej strony z problemami, z zatrudnieniem odpowiednich osób na odpowiednie stanowiska, borykają się przedsiębiorcy. Już nie wystarczy kusić tylko pokaźnymi zarobkami, co pokazuje przykład Millenialsów - pokolenia ludzi urodzonych między 1980 a 2000 rokiem, którzy są obecnie dla pracodawców „łakomym kąskiem”. Ale niełatwym do pozyskania.
- Chcą mieć bardzo miłą atmosferę pracy, niekoniecznie dużo pracować, mieć wysokie wynagrodzenie, posługiwać się nowymi technologiami, współpracować w interdyscyplinarnych zespołach, dużo podróżować. Także pracować trochę tu, trochę tam, niekoniecznie licząc się z potrzebami pracodawców, jeśli chodzi o realizację celów - mówiła Magdalena Graczyk-Kucharska z Politechniki Poznańskiej, w trakcie panelu „Jak komunikować, by motywować młodych pracowników”.
Spotkanie zostało zorganizowane w siedzibie huty Ardagh Glass S.A. w Gostyniu, w ramach projektu „Czas zawodowców BIS - zawodowa Wielkopolska”.
O rosnących wymaganiach pracowników oraz z czym spotykają się pracodawcy w czasie rozmów o pracę przeczytasz w obecnym wydaniu "Życia Gostynia".
Dowiedz się także: czy są szanse na remont przejazdu przy ul. Lipowej w tym roku?