Komfortowo podczas przyjmowania wniosków

Opublikowano:
Autor:

Komfortowo podczas przyjmowania wniosków - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

521 wniosków o świadczenia wychowawcze (w tym 34 w formie elektronicznej) z programu „Rodzina 500+” przyjęto w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Borku Wlkp. To dane z 29 kwietnia. Szacuje się, że w gminie Borek mieszka 1470 dzieci, którym należą się środki, przyznawane z nowo uruchomionego programu.

- Przyjmowanie formularzy przebiegało płynnie głównie dlatego, że mieliśmy uruchomione dodatkowe stanowiska pracy, związane z „500+”, wydłużyliśmy czas pracy ośrodka i obyło się bez kolejek. Poszło bardzo sprawnie. Jestem zadowolona i myślę, że mieszkańcy też - informuje Dorota Dutkowiak, kierownik MGOPS w Borku.

Dotychczas, wśród mieszkańców boreckiej gminy, którzy złożyli wnioski, najliczniejsza jest rodzina z ośmiorgiem dzieci. Po uruchomieniu programu „Rodzina 500+” do pracy w ośrodku została przyjęta jedna osoba z naboru, ale w realizacji zadania uczestniczyło 5, a nawet 6 pracowników. Kierownik boreckiego ośrodka pomocy podkreśla, że opłaciły się apele i nagłaśnianie jakie są zasady programu „Rodzina 500+” i w jaki sposób oraz w jakim terminie należy składać wnioski. Uważa, że informacje dotarły do mieszkańców, którzy z tego skorzystali. - Nie było utrudnień zarówno dla mieszkańców, jak i dla nas - pracowników ośrodka pomocy. To dało komfort pracy (...). Bez problemów można było zająć się danym przypadkiem - wiadomo, że każdy składany wniosek wymaga konsultacji z wnioskodawcą - wyjaśnia Dorota Dutkowiak.

Przez pierwszy miesiąc przyjmowania formularzy jednostka czynna była o dwie godziny dłużej niż zwykle - we wtorki i czwartki (do godz. 17.00). Kierownik MGOPS uważa, że wydłużone godziny pracy bardzo się przydały. - Dało to możliwość przyniesienia formularzy tym osobom, które pracują do godziny 15 lub 16 - uzasadnia Dorota Dutkowiak. Podkreśla, że w maju wydłużony czas pracy jednostki nie będzie kontynuowany, gdyż nie ma takiej potrzeby.

Kierownik boreckiego ośrodka pomocy przyznaje, że w formularzach przesyłanych drogą elektroniczną pojawiały się błędy formalne, które najczęściej dotyczyły stopnia pokrewieństwa.

Więcej o błędach i terminach wypłaty świadczeń czytaj w bieżącym numerze "Życia Gostynia"

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE