Na parkingu przy markecie Biedronka, przy ul. Poznańskiej w Gostyniu, od pewnego czasu stoi mniej samochodów. Klienci się cieszą, jest sporo wolnych miejsc. Taka sytuacja może wynikać z postawienia przy wejściu do sklepu parkomatu. Od tego czasu plac przy markecie stał się parkingiem z gwarantowanym okresem darmowego parkowania, ale tylko na godzinę. Niezadowoleni mogą być uczniowie ZSZ w Gostyniu.
Urządzenie stoi przy „Biedronce” od dwóch tygodni, a pierwsze mandaty za niedostosowanie się do płatnego parkingu posypały się na początku ubiegłego tygodnia. Co zdecydowało, że sieć Biedronka zdecydowała się na postawienie parkomatu w Gostyniu?
- Celem wprowadzenia parkingów z gwarantowanym okresem darmowego parkowania jest zapewnienie możliwości postoju naszym zmotoryzowanym klientom w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu i niewielkiej liczbie ogólnodostępnych miejsc postojowych - wyjaśnia Karolina Ulatowska, specjalista ds. relacji zewnętrznych w sieci Biedronka.
Każdy przypadek jest traktowany indywidualnie, a decyzja o postawieniu parkometru na parkingu wynika najczęściej z obserwacji samych klientów, zgłaszających uwagi dotyczące braku miejsca do parkowania.
- Tak było również w przypadku parkingu przy ul. Poznańskiej 200 w Gostyniu. W okolicy tej placówki znajdują się budynki Zespołu Szkół Zawodowych oraz zakłady produkcyjne, w związku z tym zdarzało się, że miejsca parkingowe były zajmowane przez odwiedzających na dłużej te lokalizacje, co utrudniało korzystanie z parkingu naszym klientom - dodaje Karolina Ulatowska.
Na tego typu parkingach przed marketami przeważnie wprowadzany jest minimalny gwarantowany okres darmowego postoju. Sieć Biedronka nie różni się tutaj od sklepów Lidl czy Netto. W przypadku Biedronki przy ul. Poznańskiej klient na zakupy dostaje czas 60 minut. Po pobraniu biletu samochód może przez ten czas stać na placu bez opłat.
- Z naszych doświadczeń wynika, że czas ten jest idealnie dostosowany do średniego czasu dokonywania zakupów w danym sklepie. Nasi klienci zobligowani są jedynie do pobrania biletu z parkometru, potwierdzającego godzinę rozpoczęcia darmowego parkowania i umieszczenia go w widocznym miejscu za szybą samochodu - wyjaśnia Karolina Ulatowska. Parking posiada czytelne oznakowanie, na dużych tablicach umieszczono regulamin. Centrum prasowe sieci Biedronka informuje, że pomysł z parkomatem nie zniechęcił klientów. Wręcz przeciwnie. - Odnotowujemy pozytywne sygnały od zadowolonych klientów, mogących dzięki temu rozwiązaniu swobodnie zrobić zakupy, bez konieczności szukania miejsca parkingowego - mówi Karolina Ulatowska.