Sprawdź nowy system kolejkowy w wydziale komunikacji

Opublikowano:
Autor:

Sprawdź nowy system kolejkowy w wydziale komunikacji - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

W Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gostyniu działa nowy, multimedialny, system kolejkowy.

Dotychczasowy działał od 12 lat, był przestarzały i ulegał częstym awariom. Nowy ma być ma być sprawniejszy i przyjazny klientom.

 Jak to działa?

Nowy system kolejkowy, to multiaktywny biletomat zlokalizowany w holu wydziału oraz dwa monitory i system głosowy, który informuje o kolejności obsługi.

System podzielony na 3 podstawowe segmenty: rejestrację pojazdów, prawo jazdy oraz odbiór dowodu stałego. Dodatkowym elementem jest także rejestracja internetowa (można w internecie wpisać się na listę kolejkową, a następnie na miejscu pobrać bilet z numerem). Sama rejestracja pojazdów podzielona jest na kilka modułów: rejestrację krajową, czasową, zagraniczną, wymianę dowodu.

Drugi element to: sprzedaż pojazdu czy wpisy związane z hakiem lub instalacją gazową. Trzeci moduł, to wyrejestrowane pojazdu.

– Jest to o tyle istotne, że najbardziej czasochłonna jest właśnie rejestracja. Pozostałe elementy są usługami świadczonymi w stosunkowo krótkim czasie. Może się okazać, że ktoś przyjdzie wbić do dowodu hak i zostanie zdecydowanie wcześniej obsłużony, aniżeli ktoś, kto rejestruje swój pojazd – wyjaśnia starosta Robert Marcinkowski.

Interentowo możemy również sprawdzić (w pracy czy w domu), stan kolejki. Można to także zrobić za pomocą kodu qr, dostępnego na biletomacie. System jest „inteligentny”, co oznacza, że jeśli ktoś przegapi swoją kolejkę, numerek będzie ponownie wywołany po kolejnych dwóch numerach. Również pracownicy mogą przekierowywać między sobą numerki.

– System cały czas przelicza średni czas obsługi. W momentach krytycznych, a taki zaistniał jednego dnia, kiedy obsłużyliśmy blisko 250 osób, to w pewnym momencie do rejestracji oczekiwało 50 osób. W południe system zaczął pokazywać, że istnieje możliwość, iż nie będą tego dnia obsłużeni. Kiedy pracownicy przyjęli ileś osób, system odblokował się – wyjaśnia Jerzy Ptak, naczelnik wydziału komunikacji.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE