Wejdź do gry

Opublikowano:
Autor:

Wejdź do gry - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Ratują świat od zagłady, rozwiązują zagadki detektywistyczne, wplątują się w intrygi polityczne a co najważniejsze – uczą się kreatywności, współpracy i podejmowania szybkich decyzji. Członkowie sekcji gier fabularnych z Klubu Fantastyki „Kopuła Zapomnienia” co tydzień spotykają się, by przeżywać wspólne przygody za pomocą… wyobraźni i narracji.

 

Od 2017 roku, gostyński klub fantastyki dzieli się na dwie sekcje: gier planszowych i karcianych oraz gier fabularnych. Te drugie, w ostatnim czasie, cieszą się coraz większą popularnością w powiecie gostyńskim.

Najważniejsza jest narracja

Gry RPG (fabularne) oparte są o narracje i elementy aktorstwa. To rodzaj rozrywki towarzyskiej, w której gracze wcielają się w wymyślone role, w określonych realiach – np. średniowieczne fantasy, złota era piratów rodem Piratów z Karaibów, western, fantastyka naukowa czy horror. – Ogranicza nas tylko wyobraźnia – tłumaczy Tomasz Teodorczyk, instruktor sekcji oraz „Mistrz Gry”. – W sesjach RPG kluczowa jest narracja. To, kim będzie postać, jak się zachowa oraz jakie podejmie decyzje zależy od samego gracza, który za pomocą opisu słownego, wcieli się w nią – wyjaśnia.

Rozgrywkę koordynuje „Mistrz Gry”, który odpowiedzialny jest za scenariusz, opis świata, miejsc i wydarzeń. Wciela się również w rolę postaci niezależnych, których gracze spotykają w trakcie sesji. To dzięki niemu sesja może przebiegać zgodnie z fabułą i logiką. Gry fabularne mają również określone zasady – wprowadza to więcej zabawy i wyzwań. O udanej czynności gracza często decydują testy – np. za pomocą rzutu kością.

Gry łącza a nie dzielą

Co tygodniowe spotkania przyciągają zaangażowaną młodzież z całego powiatu. – Obecnie mamy 3 grupy. Znajdują się w nich zarówno uczniowie z Gostynia, jak i z Grabonogu czy Borku Wlkp. Mamy chłopaków i dziewczyny w różnym wieku – mówi Tomasz Teodorczyk. – Każda grupa co tydzień rozgrywa przynajmniej jedną sesję RPG, która trwa od 2 do 4 godzin. Scenariusze są tworzone według potrzeb graczy. Rozgrywaliśmy już m.in. detektywistyczne zagadki, poszukiwania skarbów, walki wojenne czy intrygi polityczne – dodaje.

Poza rozrywką, takie gry dostarczają przede wszystkim wiele życiowych lekcji. – Gram już ponad 2 lata. RPGi dodały mi pewności siebie w rozmowach z innymi ludźmi oraz nauczyły mnie podejmowania szybkich decyzji – zdradza Jakub Skrzypek, ósmoklasista ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Gostyniu. Według gostyńskiej licealistki Anity Marcinkowskiej, RPGi są idealną lekcją drużynowej współpracy. – Grając uczę się współpracy w grupie oraz wspólnego rozwiązywania problemów, ponieważ zawsze gramy jako wspomagająca się drużyna. Również RPGi zobrazowały mi to, że w życiu każda nasza decyzja ma swoje konsekwencje – wyjaśnia dziewczyna. Eryk Pazoła tłumaczy, że gry fabularne rozbudziły jego wyobraźnię. – Spotkania pozwoliły poznać odległe krainy, inne czasy i przeżyć niesamowite przygody podczas sesji fabularnych. Polecam RPG wszystkim, którzy również chcą uwolnić swoją wyobraźnię, poznać nowych ludzi, czy móc zapomnieć o szarej codzienności, na rzecz niezapomnianych wydarzeń – mówi uczeń SP nr 5 w Gostyniu. 

Więcej informacji o działaniach sekcji oraz samych grach fabularnych otrzymasz pisząc do instruktora sekcji – Tomasza Teodorczyka na e-mail: t_teodorczyk@wp.pl lub pisząc na wiadomość prywatną fanpage Klubu Fantastyki – Kopuła Zapomnienia.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE