Mleka z "krówką" nie ma już w sklepach. Co się dzieje?

Opublikowano:
Autor:

Mleka z "krówką" nie ma już w sklepach. Co się dzieje? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Od kilku tygodni na półkach gostyńskich sklepów nie widać niebieskich kartoników z mlekiem, z rzucającą się w oczy „krówką” gostyńskiej „mleczarni”. Z rynku lokalnego zniknęło jako pierwsze mleko gostyńskie UHT 3,2% . Ale chyba zapasy magazynowe pozostałych rodzajów mleka w niebieskich opakowaniach też się wyczerpują. Zauważyli to również nasi mieszkańcy, którzy dopytują, czy nie wiemy, co się stało?

– Czy mleko UHT, a szczególnie z taką zawartością tłuszczu wróci na rynek? Można je gdzieś kupić? – dociekają smakosze produktów ze Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu.

Zapytaliśmy producenta, czy mleko UHT 3,2% zniknęło tylko z lokalnego rynku? Co z pozostałym rodzajem mleka? Co spowodowało, że w sklepach tego produktu już się nie sprzedaje? Dowiedzieliśmy się, że ograniczenie sprzedaży mleka gostyńskiego UHT nastąpiło w lipcu i proces ten dotyczy nie tylko tego o zawartości tłuszczu 3,2%, ale wszystkich mlek UHT. Jednym z powodów był fakt, że ich rozprowadzanie było dla „mleczarni” po prostu nieopłacalne ze względu na bardzo niskie ceny produktu na polskim rynku.

- Jednym z głównych zadań zarządu, jak i rady nadzorczej jest maksymalizacja zysków Spółdzielni dla oferowanego portfolio sprzedażowego. Przy obecnych bardzo niskich cenach mlek UHT - poniżej kosztów produkcji - na rynku polskim, spółdzielnia mleczarska SM ograniczyła sprzedaż mlek w tym asortymencie na rzecz wzrostu sprzedaży wolumenu w innych kategoriach produktowych - obecnie oferowanych, z wyższą marżą – wyjaśnia Grzegorz Grzeszkowiak, prezes Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu.

Przedstawiciele zarządu firmy zapewniają, że gostyńska spółdzielnia, dbając o interes społeczny jaki i realizację strategii firmy, rozwija sprzedaż mleka pasteryzowanego na rynku krajowym. Dotychczas produkt ten oferowany był wyłącznie na rynku gostyńskim.

- Zarząd każdego tygodnia analizuje możliwości sprzedażowe portfolio produkcyjnego przy uwzględnieniu maksymalizacji potencjalnych zysków ze sprzedaży. W przypadku uzyskania wyższych przychodów ze sprzedaży wznowimy sprzedaż mlek UHT – dodaje prezes Grzeszkowiak.

Zakład informuje, że wartość sprzedaży gostyńskiego mleka pasteryzowanego w czerwcu wzrosła o 11,7% w stosunku do analogicznego okresu z 2019 r. Oprócz mleka pasteryzowanego Spółdzielnia Mleczarska oferuje w sprzedaży inne produkty: masło, mleko zagęszczone niesłodzone i słodzone, śmietankę UHT oraz pasteryzowaną świeżą, kajmak, mleko zagęszczone słodzone w tubach, mleko świeże, napoje mleczne oraz ser twardy.

- Każdego dnia analizujemy możliwości sprzedażowe, koszty produkcyjne oferowanych grup produktowych, wielkość potencjału wolumenu sprzedaży i przychodów, czyli zyski. Na podstawie wszystkich tych informacji zarząd podejmuje decyzje, które produkty maksymalizują zysk firmy, a tym samym przychody udziałowców ze sprzedaży mleka – podkreśla Grzegorz Grzeszkowiak.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE