Kilka dni wcześniej niż średnia wieloletnia rozpoczęła się w tym roku kampania pomidorowa prowadzona przez firmę Kraft Heinz Pudliszki Sp. z .o.o. Start akcji skupu pomidorów już 2 sierpnia z zadowoleniem przyjęli producenci pomidorów, którzy mają nadzieje, iż będą mogli jak najdłużej dostarczać swój produkt do pudliszkowskiego zakładu.
- Najlepiej, gdyby kampania potrwała całe 9 tygodni i moglibyśmy dostarczać owoc aż do 21 października - mówi jeden z ponad 180 rolników, w większości zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Producentów Owoców i Warzyw dla Przetwórstwa w Krobi, współpracujących z firmą w Pudliszkach. Rolnicy chcieliby oczywiście oddać jak najwięcej pomidorów do zakładu.
Ale czy firma przetwarzająca około 25% całej polskiej produkcji pomidora dla przetwórstwa przewiduje w ogóle większy skup? - o tym oraz jak całą sytuację ze zbiorami pomidorów na początku kampanii widzą producenci czerwonego warzywa czytaj w aktualnym wydaniu "Życia Gostynia".
Czytaj także: o apelu do rolników o rozwagę oraz o zmianach w gostyńskiej policji