Odmrażają urzędy. Można już sprawę załatwić na miejscu

Opublikowano:
Autor:

Odmrażają urzędy. Można już sprawę załatwić na miejscu - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Przyszedł czas na kolejny etap odmrażania pracy w urzędach administracji publicznej, w tym samorządowej. Te od poniedziałku, 25 maja są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli, z zachowaniem „odpowiednich rygorów sanitarnych”.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r., w każdym urzędzie, przy zachowaniu wymogów sanitarnych, będzie możliwość osobistego załatwiania spraw. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi, nie wliczając osób obsługujących interesantów. Powyższe zmiany są skorelowane z uchyleniem przepisów wstrzymujących bieg terminów administracyjnych, które zaczną biec ponownie od 25 maja 2020 r.

W powiecie gostyńskim niektóre z magistratów już w miarę normalnie działają, inne przygotowują się do wznowienia przyjmowania interesantów.

Gostyń

Urząd Miejski w Gostyniu od poniedziałku, 18 maja zmienił zasady funkcjonowania i przyjmowania interesantów. Istnieje możliwość załatwiania spraw bezpośrednio z urzędnikiem, ale na początku wprowadzono pewne ograniczenia. Od tygodnia osobiste załatwienie sprawy przez mieszkańców jest możliwe w ograniczonym czasie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30 - 12.00. W obydwu budynkach gostyńskiego urzędu (Rynek 2 i ul. Wrocławska 256) zostały utworzone stanowiska obsługi interesantów - PISALIŚMY O TYM TUTAJ

Borek Wlkp.
W gminie Borek podjęto wcześnie decyzję o bezpośredniej obsłudze mieszkańców w trudnym czasie, związanym z koronawirusem. Specjalnym zarządzeniem burmistrz przywrócił obsługę interesantów od 4 maja. Dla pracowników zakupiono środki do dezynfekcji, maseczki, rękawiczki. Stanowiska pracy wyposażone zostały w osłony ochronne.

Poniec
Urząd Miejski w Poniecu, jak informuje komunikat na portalu, prowadzi bezpośrednią obsługę interesantów po uprzednim kontakcie telefonicznym. Aby załatwić sprawę, klienci proszeni są o kontakt telefoniczny z pracownikami urzędu. Ma to pozwolić uzyskać informacje dotyczące danej sprawy, przygotować niezbędne dokumenty i umówić się na dogodną godzinę. Tel. 65 5731 433.
Urząd w Poniecu ze względu na istniejące zagrożenie epidemiczne nadal zachęca do załatwiania spraw przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w tym do składania wniosków przez platformę e-PUAP, a także dokonywania wszelkich wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej

Krobia
W związku z częściowym znoszeniem ograniczeń w funkcjonowaniu administracji publicznej ponowna, bezpośrednia obsługa klientów Urzędu Miejskiego w Krobi możliwa będzie w poniedziałki od godz. 8.00 do 16.00 oraz od wtorku do piątku w godz. 7.00 - 15.00.
Aby zminimalizować zagrożenia dla klientów oraz pracowników urzędu, jakie wynikają z pandemii COVID-19, bezpośrednia obsługa klientów realizowana będzie z pewnymi ograniczeniami. Możliwa będzie jedynie w specjalnie wyznaczonych ku temu miejscach - w holu ratusza oraz w biurze ds. podatków i opłat lokalnych, a także w Urzędzie Stanu Cywilnego na Wyspie Kasztelańskiej. W każdym z wyznaczonych miejsc, w chwili obsługi, przebywać może tylko jedna osoba (wyjątek stanowią rodzic z dzieckiem lub współmałżonkowie, o ile zachodzi konieczność obecności obydwu z nich). Do odwołania wprowadzony został zakaz swobodnego wstępu interesantów do pozostałych pomieszczeń magistratu. Wyjatkiem są sprawy, w przypadku których osobista wizyta w w/w pomieszczeniach pozostaje konieczna, a jej termin został wcześniej uzgodniony z osobą prowadzącą sprawę. Przy wejściu do budynków urzędu ustawione zostały również dozowniki ze środkiem dezynfekcyjnym, z których skorzystanie obowiązkowe jest po wejściu do budynków.

Piaski
Od miesiąca mieszkańcy w urzędzie gminy mogą załatwić sprawę bezpośrednio. Klient może zadzwonić i umówić się telefonicznie z urzędnikiem na konkretną godzinę.

- Ale jeśli przyjdzie pod urząd i zadzwoni dzwonkiem przy drzwiach ratusza, to pracownik schodzi po petenta i odprowadza go do stanowiska, gdzie daną sprawę konkretnie załatwi do końca - zapewnia Andrzej Konieczny, sekretarz gminy.

Mieszkaniec może zostawić pocztę na parterze, wejść do USC, działu budownictwa czy spraw rolniczych i innych. Po sfinalizowaniu formalności petent jest odprowadzany do drzwi, które po wyjściu są zamykane. Chodzi o to, aby większa grupa osób z zewnątrz nie chodziła po urzędzie.
Zadbano o środki do dezynfekcji rąk, dostępne dla każdego klienta. 
Obowiązują dotychczasowe godziny otwarcia urzędu gminy przez wszystkie dni w tygodniu: w poniedziałki od godz. 8.00 do 16.00, w pozostałe dni tygodnia w godz. 7.15-15.15.

Pępowo
Od 25 maja obsługa wszystkich przybywających interesantów odbywać się będzie na wyznaczonym stanowisku w holu urzędu, wyposażonym w środek do dezynfekcji rąk. Ze względu na trwającą pandemię koronawirusa gmina zachęca, aby przed przyjściem do urzędu skontaktować się telefonicznie z pracownikami i umówić się na konkretną godzinę, co pozwoli usprawnić załatwienie sprawy i skrócić czas trwania wizyty do niezbędnego minimum.

- Prosimy, aby w urzędzie pojawiały się wyłącznie osoby, których obecność jest niezbędna dla załatwienia sprawy, i które nie wykazują żadnych objawów chorobowych - mówi Jagoda Kowalewska, rzecznik prasowy Urzędu Gminy Pępowo. Wszelkie sprawy można także załatwiać telefonicznie, mailowo oraz za pośrednictwem platformy komunikacyjnej https://eurzad.pepowo.pl/
 

Pogorzela
Urząd jest czynny, można w nim załatwić sprawę bezpośrednio, chociaż drzwi do budynku są zamknięte. Mieszkańcy mogą umówić się wcześniej telefonicznie lub - podobnie jak w Piaskach - mogą zadzwonić dzwonkiem przy drzwiach, kiedy chcą załatwić sprawę. Wtedy urzędnik schodzi i petent jest wpuszczany do odpowiedniego wydziału. Sekretarz gminy Jerzy Hejduk zapewnia, że gmina monitoruje rozporządzenia ministerstwa, decyzje rządu oraz to, jak do nich dostosowują się sąsiednie gminy.

Starostwo Powiatowe w Gostyniu
W starostwie od poniedziałku 4 maja w pełnym zakresie klientów obsługuje referat komunikacji - CZYTAJ TUTAJ. Klienci, chcący skorzystać z usług wydziału są zobowiązani umówić się telefonicznie w dniu poprzedzającym wizytę. Istnieje również możliwość rezerwacji kolejki przez internet na dotychczas obowiązujących zasadach. 

Od 1 czerwca Starostwo Powiatowe w Gostyniu przechodzi na obrót bezgotówkowy - CZYTAJ TUTAJ. Wszelkie opłaty trzeba będzie uiszczać za pomocą terminali płatniczych, znajdujących się przy odpowiednich stanowiskach lub przelewem na rachunek bankowy starostwa. Korzystanie z terminali płatniczych, w które zostały wyposażone wszystkie stanowiska w starostwie jest bezpłatne.
 

Włodarze gmin przypominają o zasadach bezpieczeństwa w związku z przebywaniem w obiektach użyteczności publicznej. Każdy z klientów jak i obsługujący go pracownik magistratu są zobowiązani do zasłaniania ust i nosa.

Informacje dotyczące obsługi interesantów w urzędach w pozostałych gminach będziemy uzupełniać na bieżąco

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE